Konferencja Międzynarodowa Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2017

12 października po raz kolejny rozpocznie się Międzynarodowa Konferencja Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2017. Podczas dwóch dni jej trwania zostaną poruszone kwestie z zakresu socjologii, politologii, mediów i biznesu. Eksperci i praktycy wypowiedzą się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz w Europejskim Centrum Kultury.

To już piąta odsłona konferencji. Wezmą w niej udział zarówno profesorowie zwyczajni, nadzwyczajni, młodzi badacze, jak i przedstawiciele biznesu czy ludzie związani z kulturą i mediami. Podzielą się swoją wiedzą z zakresu obszarów tematycznych: etyka słowa w życiu publicznym, media a rynek, media w społeczeństwie i kulturze, media w polityce. Z wykładów, uczestnicy będą mogli dowiedzieć się m.in. o języku, będącym narzędziem wpływu na społeczeństwo, etyce słowa w sytuacjach politycznych czy o odpowiedzialności za nie w działaniach biznesowych. Będą mieli okazję usłyszeć także o relacji między mediami, a public relations,  roli transformacji dziennikarstwa w epoce przemian medialno-komunikacyjnych i o mediach w roli kreatora rzeczywistości historycznej.

Zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia konferencji, odbędą się panele dyskusyjne w Sali Wystaw Czasowych w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku (pl. Solidarności 1). Pierwszy panel rozpocznie się o 12:00, a poprowadzi go red. Artur Kiełbasiński. Ekspertem będzie min. medioznawca i semiotyk dr hab. Małgorzata Lisowska – Magdziarz. Drugi natomiast rozpocznie się o 13:30, a jego  przygotowaniem, koordynacją i prowadzeniem, zajmie się dr Beata Derkacz. Panele dyskusyjne podzielone są na dwie części – dyskusyjną i warsztatową, z czego pierwszy będzie dotyczył głównie sfer biznesowych, drugi natomiast medialnych. Jak podkreślają organizatorzy, obszary tematyczne mogą ulec poszerzeniu, dlatego zachęcają do aktywnego uczestnictwa w konferencji.

Współorganizatorami oprócz Europejskiego Centrum Solidarności i Uniwersytetu Gdańskiego, są Zespół Etyki Słowa przy Radzie Języka Polskiego oraz Polska Akademia Nauk.

Organizatorami wydarzenia są Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Współorganizatorami natomiast jest Europejskie Centrum Solidarności, Zespół Etyki Słowa przy Radzie Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk.

Patronat Honorowy nad wydarzeniem obejmują JM Rektor Uniwersytetu Gdańskiego dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała, profesor nadzwyczajny, Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz oraz Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej.

Patronami Paneli Dyskusyjnych  jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom”, Odpowiedzialny Biznes.pl

Patronami medialnymi są TVP 3 Gdańsk, Radio Gdańsk, „Gazeta Wyborcza Trójmiasto”, Trojmiasto.pl, „Forum Akademickie”, „Progress”, „Radio MORS, „Gazeta Uniwersytecka”, CDN….

Partnerami wydarzenia są Centrum Edukacji KIBR, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Nowoczesne Zarządzanie Biznesem

Konferencję wspierają Martis Consulting, Olivia Business Centre, Study in Gdańsk, Wydawnictwo Novae Res, Pracodawcy Pomorza, Studio 102. Patronami medialnymi są TVP 3 Gdańsk, Radio Gdańsk, „Gazeta Wyborcza Trójmiasto”, Trojmiasto.pl, „Forum Akademickie”, „Progress”, „Radio MORS, „Gazeta Uniwersytecka”, CDN….

Czas: 12-13 października 2017

Miejsce: Europejskie Centrum Solidarności (pl. Solidarności 1, Gdańsk) Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk)

Więcej informacji: http://www.mediabizneskultura.ug.edu.pl/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *